Vest
Administrator
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice Płeć: Chłopczyk
|
Wysłany: Wto 11:45, 08 Kwi 2008 Temat postu: Instalacja AMXXa |
|
Wstęp
Całość instalacji AMX Mod X składa się z kilku plików:
* części bazowej, wspólnej dla wszystkich serwerów Half-Life.
* opcjonalnie pakietu dla danej - u nas Counter-Strike, należy nadpisać istniejące pliki przy rozpakowywaniu.
* Plugin można instalować ręcznie zarówno na Linuxie, jak i Windows - nie jest to takie trudne.
* Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik .exe) który powinien większości osób zainstalować ten dodatek na serwerze na platformie Windows.
Po wstępnej instalacji trzeba skonfigurować całość, zedytować kilka plików, a to jest wspólne zarówno dla Windows jak i Linuxa.
Instalacja AMX Mod X
Wymagania
* IQ w okolicach 120 - jeżeli nie spełniasz tego warunku ODPUŚĆ sobie
* Metamod, więc tak czy siak musisz mieć na serwerze zainstalowanego MetaMod'a co najmniej w wersji 1.19
Pliki
Ściągamy AMX Mod X ze strony projektu [link widoczny dla zalogowanych] w dziale Download
* Windows:
o Instalator: [link widoczny dla zalogowanych]
o Pliki bazowe: [link widoczny dla zalogowanych]
o Pliki do obsługi CS'a: [link widoczny dla zalogowanych]
* Linux:
o Pliki bazowe [link widoczny dla zalogowanych]
o Pliki do obsługi CS'a: [link widoczny dla zalogowanych]
Instalacja
Instalator Windows
Najlepiej skorzystać z instalatora - jest to najłatwiejsze i rekomendowane dla osób niedoświadczonych, które robią to pierwszy raz.
* Odpalamy instalator, instalujemy, odpalamy instalkę już właściwego AMXX'a i instalujemy go w wybranej opcji.
* Wypakowujemy do X:/Katalog_ze_STEAM/SteamApps/Nazwa konta/counter-strike/cstrike/ lub do X:/Katalog_z_HLDS/cstrike/ archiwum bazowe a później archiwum z plikami do CS'a.
Linux i Windows
* Wypakowujemy archiwum bazowe a później archiwum z plikami do obsługi CS'a do katalogu z HLDS.
* Umożliwiamy działanie Amx Mod X'a. Udajemy się do addons/metamod, czyli do folderu gdzie zainstalowaliśmy wcześniej MetaMod'a.
* Edytujemy plik metamod/plugins.ini, dopisujemy na samym dole linijkę:
o Dla Windows:
Cytat: | win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll |
o Dla Linux:
Cytat: | linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so |
* Zapisujemy zmiany i opuszczamy plik.
Dodawanie Adminów
* W celu utworzenia admina, wchodzimy do: addons/amxmodx/configs i edytujemy plik users.ini
* Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
* Poprawne konto wygląda tak:
Cytat: | "nick|ip|steamid" "hasło" "flagi_dostępu" "flagi_konta" |
Flagi dostępu
Cytat: | a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca się nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)).
b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera).
d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywac graczy)
e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy)
f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę)
g - amx_cvar (admin z tą flagą może zmieniać ustawienia serwera [nie wszystkie!])
h - amx_cfg (admin z tą flagą może uruchamiać configi serwera)
i - amx_chat (admin z tą flagą może używać kolorowych napisów)
j - amx_vote (admin z tą flagą może uruchamiać glosowania)
k - dostęp do sv_password (admin z tą flagą może ustawić hasło na serwerze)
l - dostęp do amx_rcon (admin z tą flagą może wykonywać polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar)
m - własny poziom A
n - własny poziom B
o - własny poziom C
p - własny poziom D - (Flagi te są używane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najniższy priorytet, poziom H najwyższy.)
q - własny poziom E
r - własny poziom F
s - własny poziom G
t - własny poziom H
u - menu access (admin z tą flagą może używać menu)
z - użytkownik (flaga do oznaczenia NIE admina, zwykłego użytkownika)
|
Flagi konta
Cytat: | a - rozłącz gracza przy podaniu złego hasła
b - tag klanowy
c - użytkownik na STEAMID
d - użytkownik na IP
e - hasło do konta nie jest sprawdzane (wymagany jest tylko nick / ip / steamid admina)
|
Przykłady:
Cytat: | "192.168.0.10" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ad" |
Admin jest dany na IP:192.168.0.10 oraz dodatkowo sprawdzane jest hasło. Przy błędnym haśle gracz zostanie wykopany z serwera.
Cytat: | "192.168.0.15" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"
|
Admin dany jest na IP:192.168.0.15 Hasło nie jest wymagane. Każdy gracz z tego IP dostanie uprawnienia admina.
Cytat: | "STEAM_0:0:000000" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ac" |
Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest hasło.
Cytat: | "nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a" |
Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest hasło. Aby admin dostał swoje uprawnienia musi mieć hasło w configu (patrz niżej) oraz musi mieć nicka na jakiego nadano mu admina (wielkość liter jest ważna!).
Adminom, których dostęp wymaga hasła do zalogowania się każemy do configa dopisać:
Cytat: | setinfo _pw "hasło" |
lub
Cytat: | setinfo "_pw" "hasło" |
hasło - to, które podaliśmy przy tworzeniu konta admina.
Konfiguracja amx.cfg
* Metoda logowania graczy w amxx
o 0 - wyłącza logowanie - gracze nie są sprawdzani i adminy nie działają
o 1 - tryb normalny - gracze będący zapisani w users.ini dostaną możliwość użycia przydzielonych im komend
o 2 - kopie wszystkich graczy nie zapisanych w users.ini
amx_mode 1
* Pokazywanie aktywności adminów
o 0 - wyłączona - nie będzie napisane w grze ze admin coś zmienił, wkopał kogoś itd.
o 1 - bez nicków - w grze będzie napisane np. "ADMIN: wykopał xxx" itd.
o 2 - z nickami - w grze będzie napisane np. ADMIN yyy: wykopał xxx" itd.
amx_show_activity 2
* Tutaj jest napis przesuwający się na dole ekranu. Ostatnia wartość to czas w sekundach co ile ma się napis pojawiać
amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwer używany jest AMX Mod X" 600
* Napisy pojawiające się na środku ekranu co jakiś czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. Są to wartości trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Można je wsiąść np z mspaint'a.
amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100"
amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod Xn Odwiedź stronę projektu: [link widoczny dla zalogowanych] "000100255"
* Częstotliwość (w sekundach) pojawiania się napisów na środku ekranu
amx_freq_imessage 180
* Czas (w sekundach) co ile gracze mogą napisać wiadomość na say'u. Zapobiega spamowi w grze.
amx_flood_time 0.75
* Ilość zarezerwowanych slotów (aby działało musi być włączony odpowiedzialny plugin za to)
amx_reservation 0
* Wyświetlanie czasu do końca mapy (automatyczne)
o a - pokazuje biały tekst
o b - używa głosu
o c - nie używa słowa "remaining" (tylko w przypadku użycia głosu)
o d - nie dodaje słów "hours/minutes/seconds" (j/w)
o e - pokazuje/mówi jeżeli obecny czas jest mniejszy niż czas zadany
amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"
* Gdy zostanie użyte "say thetime" lub "say timeleft" używany jest głos by podać aktualny czas/pozostały czas
amx_time_voice 1
* Minimalny czas (w sekundach) jaki musi upłynąć od poprzedniego głosowania aby zacząć nowe
amx_vote_delay 10
* Jak długo będzie trwało głosowanie (w sekundach)
amx_vote_time 10
* Wyświetlaj odpowiedzi na głosowania
amx_vote_answers 1
* Wymagana ilość głosów aby głosowania przeszły (0.40 = 40%). Maksimum jest 1 czyli 100%
amx_votekick_ratio 0.40
amx_voteban_ratio 0.40
amx_votemap_ratio 0.40
amx_vote_ratio 0.02
* Maksymalny czas o jaki mapa może zostać przedłużona (w minutach)
amx_extendmap_max 90
* O ile czasu mapa może być przedłużona (w minutach) po głosowaniu
amx_extendmap_step 15
* Metoda śledzenia graczy na potrzeby statystyk
o 0 - przez nick
o 1 - przez SteamID
o 2 - przez IP
csstats_rank 1
* Maksymalny rozmiar pliku ze statystykami
csstats_maxsize 3500
* Czy klienci mogą sobie ustawić inny język niż serwer. 1 - Tak 0 - Nie
amx_client_languages 1
Kompilacja Pluginów
Przez kompilator z AMXX
* Źródła pluginów (czyli pliki z rozszerzeniem .sma) umieszczamy w katalogu
Cytat: | addons/amxmodx/scripting/ |
//Np. chcemy skompilować/przekompilować plugin nazwa_pluginu.sma
* W zależności od posiadanego systemu operacyjnego robimy tak:
Windows
* Po prostu odpalamy plik compile.exe i czekamy aż wszystkie pluginy się skompilują. Skompilowane pliki zapisują się w podkatalogu addons/amxmodx/compiled. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenieść do katalogu addons/amxmodx/plugins.
Linux
* Tutaj sprawa wygląda podobnie jak pod Windows, tylko że uruchamiamy plik compile.sh. Reszta wygląda identycznie jak dla Windows.
Ok. Jak już się skompilowało wchodzimy do podkatalogu compiled wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu plugins naszego AMXX'a. Teraz (jeżeli jest to nowy plugin) trzeba go dopisać do plugins.ini.
Przez WEBCompiler
* Znajdziemy go tu: [link widoczny dla zalogowanych]
* Znajdują sie tam dwa pola
Upload .sma file
* Jest to pole do wczytania pliku .sma od nas z dysku.
Wybieramy Przeglądaj, wybieramy plik, cykamy na Compile i po chwili mamy stronę o tytule
Your plugin successfully compiled!
a pod tym wpis, że nasz link będzie aktywny przez 10 minut. Klikamy w nasz link i ściągamy plik .amxx
* Drugie pole to:
If you want, you can also paste plugin source code into the box below:
* Jest to pole do wklejenia samego kodu interesującego nas pluginu.
o W okienku: "Plugin short name:" podajemy nazwę naszego pluginu (skrócona, nazwa pliku wyjściowego). W dużym polu wklejamy nasz kod i klikamy na Compile.
* W obu wypadkach należy zapisać pliki amxx w addons/amxmodx/plugins/
* Nie zapomnijmy dodać nowych pluginów do plugns.ini w amxx!
Dodawanie/Usuwanie Pluginów
Dodawanie pluginów:
* Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/plugins.ini i dopisujemy przeważnie na jego końcu:
Cytat: | nazwa_pluginu.amxx |
Gdzie nazwa_pluginu to nazwa pluginu jaki chcemy dodać. Należy pamiętać żeby plugin się załadował musi się znajdować w podkatalogu plugins.
Wyłączanie/Usuwanie pluginów
* Szukamy nazwy pluginu który chcemy wywalić lub tylko czasowo usunąć np. antiflood.amxx. Aby tylko wyłączyć plugin na początku linijki gdzie się znajduje dopisujemy ; (średnik). Teraz tylko trzeba zapisać plik i po zmianie mapy na serwerze nie mamy pluginu. Aby go z powrotem przywrócić wywalamy sprzed jego nazwy średnik.
Kolejność pluginów
* Czasem pluginy potrafią wykonywać komendy tak, że blokują wykonywanie dalszych pluginów albo nie działają poprawnie. Najczęściej zdarza się to z pluginami reagującymi na komendy say. Zauważcie, że jeśli wstawimy plugin pausechat po pluginie floodprotect to w ostateczności nie będziemy w stanie rozmawiać podczas pauzy w meczu.
* To samo się tyczy, jeśli kilka pluginów korzysta z tej samej komendy są dodatki logujące wykonywanie pewnych komend i nic więcej nie robiące.
* Warto czytać instrukcje wewnątrz zipów czy plików .sma, aby upewnić się czy ważna jest kolejność pluginu w plugins.ini
Pobrane z hlds.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|