seba76
Przyjaciel
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice Płeć: Chłopczyk
|
Wysłany: Czw 19:05, 26 Mar 2009 Temat postu: Komendy konsoli w CS |
|
cz.1
+attack - strza?
+attack2 - w??cza zoom, prze??cza tryb burst fire i automatic w glocku i clarionie, zak?ada t?umik w m4 i usp.
+back - idzie wstecz
+commandmenu - w??cza commandmenu. To menu standardowo zbindowane pod "H".
+duck - kucanie
+forward - idzie naprzód
+graph - pokazuje staty gracza i ping
+jlook - umo?liwia rozgl?danie za pomoc? joysticka
+jump - skok
+klook - umo?liwia rozgl?danie za pomoc? klawiatury
+left - obrót w lewo
+lookdown - patrzy w dó?
+lookup - patrzy w gór?
+mlook - umo?liwia rozgl?danie za pomoc? myszki
+movedown - schodzenie (po drabinie, wp?ywanie pod wod?)
+moveleft - idzie w prawo
+moveright - idzie w lewo
+moveup - wspinanie (po drabinie, wyp?ywanie spod wody)
+nvgadjust - w??cza noktowizor
+reload - prze?adowuje bro?
+right - obrót w prawo
+score - pokazuje staty gracza i ping
+showscores - pokazuje staty gracza i ping
+speed - skradanie si?
+use - umo?liwia u?ywanie przycisków, ratowanie zak?adników, prowadzenie pojazdu, etc.
+voicerecord - umo?liwia rozmawianie z innymi graczami przez mikrofon
+camdistance - przesuwa camere z dala od gracza
+camin - przesuwa camere do przodu
+cammousemove - przesuwa camere za pomoc? myszy
+camout - przesuwa camere do ty?u
+campitchdown - zmniejsza pu?ap camery przy patrzeniu w dó??
+campitchup - zwi?ksza pu?ap camery przy patrzeniu w gór??
+camyawleft - przechyla camere w lewo
+camyawright - przechyla camere w prawo
_cl_autowepswitch "1" - w?/wy? automatyczn? zmian? na silniejsz? bro? je?li tak? posiadamy. [0-1]
_restart - Wy??cza i w??cza ponownie gr?.
_setrenderer - Wybiera tryb renderowania: opengl lub d3d. [opengl/d3d]
_setgamedir - Ustawia ?cie?k? do katalogu z gr?.
_setvideomode - Ustawia rozdzielczo?? ekranu, np: _setvideomode 800 x 600. [640 x 480-1600 x 1200]
_snd_mixahead "0.1" - Odpowiada za czas (w sec) w jakim d?wi?k jest mixowany przed tym jak go s?yszysz. Przy radykalnych zmianach warto?ci mo?na uzyskiwa? d?wi?k z opó?nieniem, lub mo?emy gubi? pakiety (loss).
adjust_crosshair - Zmienia kolor celownika.
addip "minuty" - Banuje gracza na ip, np. addip 3 194.206.3.156. Zbanuje gracza na 5 minut. Je?eli zbanujemy kogo? nie podaj?c minut dostanie on tzw perma.
alias - Pozwala na przypisanie wielu komend jednemu klawiszowi.
allow_spectators "1" - Pozwala graczowi do??czy? do obserwatorów. [0-1]
ambient_fade "100" - Ustawia dystans, w którym d?wi?ki sie oddalaj?.
ambient_level "0.300" - Ustawia poziom d?wi?ku dla "ambient sounds".
appenddemo - Nagrywa demo.dem i do??cza je do istniej?cego ju? dema w katalogu cstrike.
autobuy - Kupuje bro? i ekwipunek wpisany w pliku autobuy w katalogu cstrike.
ati_npatch "1" - w?/wy? wsparcie dla technologii ATI TRUform. Ustawiona na "1" daje efekt wy?szej jako?ci modeli, ale wp?ywa na wydajno??. [0-1]
ati_subdiv "2" - Im wy?sza warto?? tym wi?cej wielok?tów jest dodanych do modeli w celu ich wyg?adzenia. Musisz mie? 'ati_npatch 1'. [0-7]
banid - Banuje gracza na Steam_ID.
bgetmod - Wy?wietla w konsoli informacje o porcie klienta, porcie serwera i ip serwera.
bind - Nadaje funkcj? klawiszowi: bind "klawisz" "komenda". Jednemu klawiszowi mo?na przypisa? wi?cej ni? jedn? komend?.
bgmbuffer "4096" - Ustala przydzielon?/zarezerwowan? pami?? w kB dla muzyki CD/Mp3.
bgmvolume "1" - Gdy jest ustawiona na "0" pauzuje aktualnie odgrywany d?wi?k odtwarzany komend? "mp3 play", by znów w??czy? aktualny d?wi?k zmie? warto?? na "1". [0-1]
bottomcolor "0" - Ustawia dolny kolor twojego modelu w HL, który inni widz? (nie dzia?a w cs). [0-255]
brightness "0" - Ustawia jasno??. [0-2]
buy - Otwiera menu kupowania.
buyequip - Otwiera menu kupowania akcesoriów - granaty, kamizelka.
buyammo1 - Kupuje amunicj? do karabinów.
buyammo2 - Kupuje amunicj? do pistoletów.
c_maxdistance "200" - Ustawia maxymalny dystans "chase cam".
c_maxpitch "90" - Ustawia maxymalny pu?ap (w pionie) "chase cam".
c_maxyaw "135" - Ustawia maxymalny pu?ap (w poziomie) "chase cam".
c_mindistance "30" - Ustawia minimalny dystans "chase cam".
c_minpitch "0" - Ustawia minimalny pu?ap (w pionie) "chase cam".
c_minyaw "-135" - Ustawia minimalny pu?ap (w poziomie) "chase cam".
cam_command "0" - W??cza tryb trzecioosobowy (to samo co "thirdperson"). Musi by? sv_cheats "1", ?eby komendy zaczynaj?ce si? od cam_ dzia?a?y musisz zmieni? t? najp[ierw. [0-1]
cam_contain "0" - w?/wy? automatyczne ustawianie si? kamery w ka?dym pomieszczeniu. [0-1]
cam_idealdist "64" - Ustawia dystans mi?dzy kamer?, a modelem gracza.
cam_idealpitch "0" - Ustawia pu?ap kamery (w pionie) .
cam_idealyaw "90" - Ustawia pu?ap kamery (w poziomie).
cam_snapto "0" - Je?eli jest w??czona k?ty widoku kamery poruszaj? si? z t? sam? pr?dko?ci? co ty, zamiast porusza? si? szybciej od gracza. [0-1]
cd - Kontroluje funkcje odtwarzacza CD, (Wzór= cd polecenie warto??, np: cd play 1). Lista polece?: "close" - Zamyka CD-ROM, "eject" - Otwiera CD-ROM, "info" - Wy?wietla ilo?? ?cie?ek d?wi?kowych i aktualny status.
"loop" (utwór) - Wydaje polecenie, by CDek odtwarza? dany utwór w kó?ko, "off" - Wy??cza muzyk? z CD, "on" - W??cza muzyk? z CD, "pause" - Pauza, "play (utwor)" - Polecenie do CD, by gra? dan? scie?ke, "remap" - Wy?wietla kolejno?? w jakiej maj? by? grane utwory, "remap" (utwór) (utwór) ... (utwór) - Ustawiamy nowa kolejno?? odtwarzania utworów z CD, "reset" - Kasuje funkcje CD, "resume" - Doko?czenie utworu po poprzednim zapauzowaniu, "stop" - Zatrzymuje aktualnie odgrywany utwór.
chase_active "0" - Dzia?a tak samo jak komenda thirdperson, tyle tylko, ?e dzia?a tylko w SinglePlayerMode i podczas poruszania myszk? przybli?amy i oddalamy kamer? od modelu gracza. [0-1]
chase_back "100" - Ustawia dystans mi?dzy kamer?, a modelem gracza kiedy jest ustawione chase_active "1".
chase_right "0" - Ustawia jak daleko kamera jest wysuni?ta na praw? stron?, kiedy jest ustawione chase_active "1". Je?eli chcemy, aby kamera by?a z lewej strony musimy u?y? ujemnych warto?ci.
chase_up "16" - Ustawia o ile kamera jest powy?ej modelu gracza, kiedy jest ustawione chase_active "1".
cancelselect - anuluje wybór
changelevel <map> - Zmienia map? bez roz??czania graczy z serwera.
changelevel2 <map> - Zmienia map? bez roz??czania graczy z serwera, mo?na kontynuowa? poprzedni? rund?.
chooseteam - otwiera menu wyboru dru?yny.
cl_allowdownload "1" - w?/wy? ?ci?ganie map, d?wi?ków, modeli i spritów przy po??czeniu z serwerem.
cl_allowupload "1" - w?/wy? uploadowanie map, d?wi?ków, modeli i spritów przy po??czeniu z serwerem.
cl_anglespeedkey "0.670" - Ustawia szybko??, z jak? klawisze kierunkowe zmieniaj? k?t widzenia.
cl_backspeed "400" - Ustawia szybko?? cofania si? gracza (mo?na ustawi? tak jak pozwala na to serwer)
cl_bob "0.01" - Ustawia szybko?? i cz?stotliwo?? z jak? porusza si? bro? podczas biegu gracza.
cl_bobcycle "0.800" - Ustawia "wysuni?cie" broni trzymanej w r?ku.
cl_bobup "0.500" - Ustawia cz?stotliwo?? "drga?" podczas biegu gracza.
cl_chasedist "112" - Ustala jak daleko ma by? cofni?ta kamera podczas twojej ?mierci.
cl_clockreset "0.1" - Je?eli ta komenda ustawiona jest inaczej ni? cl_clockreset serwera mo?na wymusi? korzystanie z cl_clockreset serwera i zresetowa? delta? Lecz mo?e to powodowa? utrat? pakietów.
cl_cmdbackup "2" - Ustawia ile ramek mo?na przesyla? ponownie.
cl_cmdrate "30" - Odpowiada za to ile razy na sekunde gracz wysy?a pakiety do serwera informuj?c serwer o swoich poczynaniach.
cl_corpsestay "600" - Ustawia czas w sekundach po jakim znikaj? cia?a
cl_crosshair_color "### ### ###" - Ustawia kolor celownika w RGB
cl_crosshair_size "1/2/3" - Ustawia rozmiar celownika
cl_crosshair_translucent "0" - w?/wy? celownik prze?roczysty
cl_dlmax "128" - Ustala rozmiar fragmentu komórki tekstur gracza i decals'ow (zakres: 16:1024, liczby musz? by? wielokrotno?ci? liczby 16).
cl_download_ingame "1" - w?/wy? ?ci?ganie map, d?wi?ków, modeli, spritów i decalsów podczas gry.
cl_dynamiccrosshair "1" - w?/wy? dynamiczny celownik (rozszerzaj?cy si? podczas biegania, skakania etc).
cl_fixtimerate "7.5" - Jest ilo?ci? milisekund przypadaj?cych na ramk?. Serwer wysy?a oznaczenie czasu w ka?dym pakiecie, a klient odbiera to tylko raz na ramk?, i traktuje jako warto??, do której ma d??y? (chyba ?e delta staje si? zbyt du?a i zegar klienta zmienia warto?? na zegar serwera).
cl_forwardspeed "400" - Ustawia szybko?? biegu gracza (mo?na ustawi? tak jak pozwala na to serwer)
cl_gaitestimation "1" - w?/wy? przewidywanie ruchów gracza?
cl_gg "0" - w?/wy? mo?liwo?c ogl?dania dema w "gamegauge mode" za pomoc? komend playdemo i viewdemo. po zako?czeniu ogl?dania dema wy??cza gr?, a informacje o fps'ach z dema s? zapisywane w pliku cstrike\fps.txt.
cl_himodels "0" - w?/wy? lepsz? jako?? modeli.
cl_idealpitchscale "0.8" - Przedstawia (g?ównie w joystickach) jak du?o stopni obraz mo?e skorygowa?, przy chodzeniu po pochy?ych powierzchniach. Jest te? u?ywana do utrzymywania poziomu na krzywych powierzchniach (musisz mie? lookstrafe "1" i w??czone +mlook).
cl_lc "1" - Odpowiada za obliczenie i kompensacje opoznienia (laga) przez stron? serwera. (musisz mie? cl_lw "1" i na serwerze musi by? sv_unlag "1")
cl_lw "1" - Odpowiada za przewidywanie strza?u, ustala jak s? one kontrolowane wzgl?dem d?wi?ku i animacji.
cl_logocolor #Valve_Orange - Ustawia kolor spreya: #Valve_Blue, #Valve_Brown, #Valve_Dkgray, #Valve_Ltblue, #Valve_Ltgray, #Valve_Green, #Valve_Orange, #Valve_Red, #Valve_Yellow.
cl_logofile lambda - Ustawia rodzaj spreya: 8ball1, andre, camp1, chick1, chuckskull, devl1, gun1, lambda, skull, smiley, splatt, tiki, v_1.
cl_messages - pokazuje informacje serwera.
cl_minmodels "0" - w?/wy? "okrojone" modele (1 model CT i 1 Terro).
cl_movespeedkey "0.4" - Ustawia szybko?? poruszania si? gracza podczas skradania si?.
cl_needinstanced "0" - w?/wy? wy?wietlanie w konsoli informacji o modelach broni. Dzia?a tylko je?eli jest ustawione developer 1 i sv_instancedbaseline 1.
cl_nosmooth "0" - Ustala przewidywalne b??dy, które mog? by? ?atwo naprawione w czasie ustawionym w cl_smoothtime.
cl_observercrosshair "0" - w?/wy? celownik w trybie obserwatora.
cl_pitchdown "89" - Ustawia maksymalny k?t przy patrzeniu w dó?.
cl_pitchspeed "225" - Ustawia szybko?? zmiany k?ta widoku, tzn jak szybko celownik b?dzie opada? w dó? po wpisaniu komendy +lookdown, +lookup.
cl_pitchup "89" - Ustawia maksymalny k?t przy patrzeniu w gór?.
cl_pmanstats "0" - Wy?wietla na ekranie informacjie o cz?steczkach dymu ze smoke'a z ca?ej mapy."Particles Drawn" to ilo?? cz?stek na twoim ekranie, a "CMiniMem Free" przedstawia ilo?? wolnej pami?ci przeznaczonej na dym.
cl_radartype "0" - w?/wy? radar nieprze?roczysty.
cl_rate "9999" - Ustawia maksymalny limit bajtów wys?anych od klienta do serwera.
cl_resend "6" - Opó?nienie w sekundach przed ponown? prób? pod??czenia do serwera przez klienta (Retrying connection to server).
cl_righthand "1" - w?/wy? widok broni w prawej r?ce
cl_shadows "1" - w?/wy? cienie.
cl_showerror "0" - w?/wy? wy?wietlanie na ekranie przewidywalnych b??dów pod koniec ka?dej rundy.
cl_showevents "0" - w?/wy? wy?wietlanie na ekranie zdarze? tj. zabicie kogo?. Wszystkie zdarzenia zapisane s? w katalogu cstrike\events.
cl_showfps "0" - w?/wy? wy?wietlanie fps'ów w lewym górnym rogu ekranu.
cl_shownet "0" - 1- wy?wietla inf. o rozmiarze przychodz?cych pakietów sieciowych, 2- Wy?wietla inf. na temat przychodz?cych pakietów sieciowych i ich rozmiarze.[0-2]
cl_sidespeed "400" - Ustawia szybko?c strafe'owania. Powinna by? równa z cl_forwardspeed i cl_backspeed. Jest ograniczona przez sv_maxspeed.
cl_slist "10" - Okre?la czas, w którym trzeba czeka? na odpowied? przy pingowaniu na lanie (nie wiem dok?adnie).
cl_smoothtime "0.1"- Okre?la czas, w którym obraz b?dzie wyg?adzony po przewidywanym b??dzie. Gdy ustawimy na 0 b?dziemy mie? problemy z interpolacj? i obraz mo?e "skaka?".
cl_solid_players "1" - w?/wy? sta?y widok modeli graczy.
cl_timeout "300" - Ustawia czas nieaktywno?ci, po ktorym klient traci po??czenie z serwerem.
cl_updaterate "20" - Odpowiada za to ile razy na sekunde gracz otrzymuje dane od serwera.
cl_upspeed "320" - Ustawaia szybko?? wspinania si?, wchodzenia gracza.
cl_vsmoothing "0.05" - Nazywana "wyg?adzaniem obrazu", umo?liwia interpolacj? pomi?dzy wektorami obrazu, wyg?adza/interpoluje obraz ?ród?owy i jego k?ty.
cl_waterdist "4" - Ustawia podwodny dystans.
cl_weather "1" - w?/wy? efekty pogodowe, np. deszcz na de_aztek.
cl_yawspeed "210" - Ustawia szybko?? obracania si?.
clear - Czy?ci konsol?.
clearplayers - resetuje list? graczy online.
clientport "27005" - Ustawia port przez, który klient ??czy si? z serwerem.
clockwindow "0.5" - Ta komenda zosta?a stworzona, by zapobiega? u?ywaniu SpeedHacka przez graczy, nie blokuje to efektu SH, ale sprawia, ?e cziter odczuwa wtedy lagi. Zmieniaj?c warto?? tej komendy mamy wp?yw na modemy klientów. Jest to komenda serwera, nie klienta.
cmdlist - Wy?wietla w konsoli list? komend.
commentator - Ustawia komentatora dla HLTV.
con_color - Ustawia kolor czcionki na sayu.
con_notifytime "4" - Ustawia czas w sekundach, po którym tekst znika z lewego górnego rogu (tylko przy developer "1"). [0<]
condebug - W katalogu cstrike zostanie stworzony plik console.log zawieraj?cy wszelkie komunikaty jakie pojawiaj? si? w konsoli serwera, pocz?wszy od samego startu. ?wietne przy znajdowaniu problemów czemu jaki? plugin nie dzia?a.
condump - Zrzuca konsol? do pliku w katalogu cstrike. Nie nadpisuje plików, tzn, tworzy kolejno numerowane pliki o nazwie: condump1.txt, condump2.txt itd.
connect <ip> - Pod??cza si? do serwera.
console "1" - Nie dzia?a od czasów Steama. Kiedy? gdy by?a ustawiona na "0" nie mo?na by?o otworzy? konsoli.
contimes - Ustala ile razy zostanie wy?wietlona ka?da linijka tekstu?
coop "0" - Komenda stworzona do Quake'a, nie dzia?a ani w HL, ani w cs. [0-1]
crosshair "1" - w?/wy? czerwon? kropk? snajpersk? w celowniku. [0-1]
cvarlist - Wy?wietla w konsoli list? zmiennych. Niepoprawnie pokazuje zmienne znakowe (np hostname, servercfgfile, gdzie wpisujemy tekst zamiast warto?ci). Wpisuj?c "cvarlist log" zapisze nam list? zmiennych w pliku tekstowym w katalogu cstrike.
d_spriteskip "0" - w?/wy? szybsze renderowanie spritesów. [0-1]
deathmatch "0" - Ustawia, czy gra jest Multiplayer "1", czy SinglePlayer "0".
default_fov "90" - Ustawia "pole widzenia" w HL. W cs dzia?a tylko, gdy urzesz i patrzysz z góry na swoje cia?o. W HL pozwala na zoom (przybli?enie obrazu) w broniach, które nie maj? zooma. [10-150]
delta_clear - Czy?ci statystyki wy?wietlane za pomoc? delta_stats.
delta_stats - Wy?wietla statystyki/informacje w konsoli w kilku grupach - Nie wiem dok?adnie od czego.
dem_save - Zapisuje demo, podczas ogl?dania w trybie viewdemo.
dem_start - Odtwarza demo w trybie viewdemo.
dem_speed - Ustawia szybko?? ogl?dania dema w trybie viewdemo.
dem_pause - Pauzuje demo w trybie viewdemo.
dem_forcehltv - Dzi?ki niej mo?emy ogl?da? zwyk?e demo tak jakby by?o to demo HLTV. [0-1]
dem_jump - Okre?la, do której sekundy dema "skoczy?", np dem_jump 12 - B?dziemy ogl?da? demo od 12 sekundy.
dev_overview "0" - Ustawia widok overview taki jaki jest na plikach.bmp w folderze overviews. Wymaga: sv_cheats "1", developer "1". [0-2]
developer "0" - Ustawione na "1" pozwala wy?wietla? zaawansowane informacje na ekranie i w konsoli, wiele komend wymaga developer 1. Pozwala te? na odblokowanie fps ponad 100.
disconnect - Roz??cza z serwerem.
dlfile - W formie: "cmd dlfile Nazwa_Pliku" Mo?na by?o pobiera? pliki z serwera .
drawradar - Pokazuje radar.
drop - wyrzuca bro?.
dropclient - Roz??cza z serwerem.
echo "wiadomo??" - Wy?wietla wiadomo?? w konsoli.
edgefriction "2" - Ustawia tarcie na brzegach powierzchni. Im wy?sza warto?? tym si?a przyciskaj?ca ci? jest coraz wi?ksza, przy du?ych warto?ciach ci??ko jest sk?dkolwiek spa??.
enableconsole - Umo?liwia wy?wietlanie konsoli.
endmovie - Przestaje nagrywa? klatki/ramki obrazu.
entities - Wy?wietla w konsoli informacje o modelach, mapie etc.
entity_dump - Wy?wietla w konsoli informacje (nie wiem od czego).
escape - Anuluje wybór, wychodzi z menu gry.
ex_extrapmax "1.2" - Kiedy mamy loss/choke, albo inne opó?nienie, podczas interpolacji mo?e nam zabrakn?? danych wi?c gra zaczyna extrapolowa? po?o?enie innych graczy.
ex_interp "0.1" - Okre?la co ile czasu (ms) interpolowane s? modele. Przyjmowane wartosci to czasy, po uplywie ktorych jezeli gra nie dostanie informacji o polozeniu graczy przybliza je. Cz?sto zmiana tej komendy jest blokowana przez takie dodatki jak: wwcl albo HLguard, warto?ci powy?ej 0.1 sa blokowane przez sam? gr?. Jak wpiszemu ex_interp 0 to powinno sie ex_interp samo automatycznie obliczy? jako 1/cl_updaterate, ale w rzeczywisto?ci modele bed? wtedy skaka? i lepiej obliczy? to samemu wg poni?szego wzoru ex_interp = (1/ cl_updaterate) +0.02.
exec nazwa.cfg - otwiera pliki *.cfg lub *.rc
exit - wychodzi z gry.
fakelag "0" - Symuluje lagi, im wy?sza warto?? tym wi?ksze lagi. [0<]
fakeloss "0" - Symuluje loss, im wi?ksza warto?? tym wi?kszy loss. [0<]
fastsprites - Ustawia g?sto??/jako?? dymu - 0/1/2/3 - domy?lne - 2. wi?cej TUTAJ. [0-3]
firstperson - W??cza tryb pierwszoosobowy. Wymaga sv_cheats "1" i developer "1". [0-1]
flush - Czy?ci cache.
fps_max "72" - Ustawia maxymaln? liczb? fps, mo?na ustawi? ponad 100 tylko je?eli jest developer "1" (cho? nie ma to sensu). [20-1000]
fps_modem - Ustawia maxymaln? ilo?? fps podczas gry onLINE (nie dzia?a u?yj fps_max).
fs_lazy_precache "0" - Kiedy jest ustawione na "1" gra podczas pod??czania si? do serwera pobiera i ??duje wszystkie d?wi?ki, które b?d? u?ywane podczas gry, zamiast ?adowa? pliki wtedy kiedy s? potrzebne. Ustawienie na "1" znacznie wyd?u?a czas pod??czania si? do serwera, ale przyspiesza pó?niej gr?. [0-1]
fs_perf_warnings "0" - Wy?wietla w konsoli informacje o resamplingu tekstur. Wymaga developer "1". [0-1]
fs_precache_timings "0" - Ustawione na "1" wy?wietla w konsoli informacje o odgrywanych aktualnie d?wi?kach. Wymaga developer "1". [0-1]
fs_startup_timings "0" - Wy?wietla w konsoli czas i szczegó?y pod??czania si? do serwera. [0-1]
fullinfo - Pokazuje informacje o u?ytkowniku.
fullserverinfo - Pokazuje informacje o serwerze.
gamma "3" - Ustawia poziom gammy. [1-3]
gl_alphamin "0.25" - Kontroluje filtrowanie alpha-maskuj?cych tekstur tj. kratki, p?oty, drzwi. Ma wp?yw na wygl?d ich kraw?dzi. Wy?sze warto?ci sprawiaj?, ?e te obiekty wygl?daj? chudo, a ustawienie na 1 sprawia, ?e znikaj?.[0-1]
gl_affinemodels "0" - Ustawiona na 1 przyspiesza renderowanie tekstur, kosztem precyzji (mo?e wyst?pi? efekt szybszego biegania).[0-1]
gl_clear "0" - ustawia wizualn? jako?? 0/1. Ustawiona na 1 czy?ci buffer kolorów. U?ywana tak?e przez mapperów jako narz?dzie do sprawdzania czy w mapie nie ma "przecieków/nieszczelno?ci". [0-1]
gl_cull "1" - W??cza ustawienie GL_CULL_FACE znaczy to, ?e wielok?ty odwrucone od pozycji klienta, nie sa renderowane, czyli jest mniej obszaru do renderowania, co oznacza przyspieszenie ca?ego procesu.[0-1]
gl_d3dflip "0" - Dzia?a tylko w D3D. W??cza odwrócony porz?dek/kolejno?? renderownia. Je?eli u?ywasz D3D i masz problem z przyci?ciami myszki szczególnie w smoke'u to ustaw t? komend? na 1.[0-1]
gl_dither "1" - W 16-bitowym renderowaniu mo?e by? u?ywana forma rozpraszania kolorów, poprzez wygenerowanie w bliskim s?siedztwie punktów o barwach sk?adowych. Na 32-bitach chyba nie ma ?adnego efektu na ?ciany,a jedynie na niebo.[0-1]
gl_dump - wy?wietla informacje o u?yciu/pracy karty graficznej.
gl_flipmatrix "0" - Ustawiona na 1 ma co? wspólnego z celownikiem i zoomem, lecz dzia?a tylko na starych kartach graficznych u?ywaj?cych sterowników 3dfx. U?ywana przy innych kartach/sterownikach buguje celownik optyczny w snajperkach.[0-1]
gl_fog - w?/wy? mg??. Zosta?a stworzona dla CZERO, ale w 1.6 te? dzia?a. Dzia?a chyba tylko na de_inferno_cz.[0-1]
gl_keeptjunctions "1" - w?/wy? wy?wietlanie zalama? mi?dzy teksturami.[0-1]
gl_lightholes "1" - w?/wy? ?wiat?o w zakamarkach.[0-1]
gl_max_size "512" - Ustawia maxymalny rozmiar textury. Warto?? musi by? wielokrotno?ci? 16. Je?eli tekstura b?dzie za du?a w stosunku do warto?ci komendy to tekstura zostanie zmniejszona.
gl_monolights "0" - w?/wy? jednolite ?ród?o ?wiat?a, bez cieni. Kiedy rzucisz granata, zapalisz latark? to w tym miejscu kolor powróci do normalnego.[0-1]
gl_overbright "0" - w?/wy? nasycone, bardziej realistyczne o?wietlenie.[0-1]
gl_palette_tex "1" - w?/wy? wsparcie dla "p?askich" tekstur.[0-1]
gl_picmip "0" - Ustawia jako?? renderingu map. Im wy?sza warto?? tym szybsza gra, ale stanowczo gorsza jako??.[0-3]
gl_playermip "0" - Ustawia jako?? renderingu graczy. Im wy?sza warto?? tym szybsza gra, ale gorsza jako?? modeli.[0-3]
gl_polyoffset "0.1/4" - Liczba offsetów przypadaj?cych na wielok?t (wyrównywanie wielok?tów). Gdy ustawimy wysok? warto?? mo?emy widzie? kule, krew i spraye przez ?ciany, tzw decal hack. Dla kart ATI-"4", A DLA nvidia "0.1".
gl_round_down "3" - Odpowiada za wyg?adzanie, precyzje tekstur. Gdy tekstura musi zmieni? rozmiar (patrz gl_max_size) jest zale?na od warto?ci tej komendy. Im ni?sza warto?? tym powinny by? precyzyjniejsze tekstury, a im wy?sza warto?? tym gorsza jako?? tekstur, lecz wiele zale?y te? od karty graficznej.[0-5]
gl_spriteblend "1" - W??cza ??czenie spritów. Co? jak renderowanie dla spritów. Ustawiona na 0 daje gorsz? jako?? spritów, ale za to wi?ksz? ich ilo??, np. wi?cej krwi.[0-1]
gl_texels - Wy?wietla w konsoli ile tekseli (najmniejszych punktów tekstury, wy?wietlanych na ekranie) jest wysy?anych do karty graficznej.
gl_texturemode [type] - Ustawia typ textur: gl_nearest_mipmap_nearest, gl_linear_mipmap_nearest, gl_nearest_mipmap_linear, gl_linear_mipmap_linear.
gl_wateramp "0.3" - Zwi?ksza fale na wodzie. Nie mo?na zmienia? warto?ci tej komendy, zmienia j? tylko sv_wateramp.
gl_wireframe "0" - Ustawione na 1 pokazuje ?arz?ce si? linie na ka?dej powierzchni, któr? slinik gry rysuje na ekranie, pokazuj?c jak powierzchnie te b?d? podzielone. Ustawione na 2 dzia?a tak samo tylko pokazuje linie widziane/przechodz?ce przez ?ciane. Ta komenda jest u?ywana przez mapperów do sprawdzania co jest ju? obliczone, by zwi?kszy? wydajno?? swoich map.[0-3]
gl_zmax "4096" - Ustawia maxymalny rozmiar zbuffer. Jest to maxymalny widzialny dystans. Ustawiaj?c na 0 w D3D mo?na widzie? przez ?ciany. Warto?? mo?na zmieni? tylko z sv_zmax.]
gl_ztrick "0" - Ustawiona na 1 niedopuszcza do wyczyszczenia zbuffer'a pomi?dzy poszczególnymi ramkami obrazu. Ustawiona na 1 mo?e zwi?kszy? liczb? fps, ale obiekty widziane z daleka mog? migota?/drga?.[0-1]
gg - w?/wy? mo?liwo?c ogl?dania dema w "gamegauge mode" za pomoc? komend playdemo i viewdemo. po zako?czeniu ogl?dania dema wy??cza gr?, a informacje o fps'ach z dema s? zapisywane w pliku cstrike\fps.txt.
god - W?/wy? tryb "god", dzi?ki któremu nie mo?na nas skrzywdzi?, wymaga sv_cheats "1".
graphheight "64" - Ustawia wysoko?? net_graph.
gunsmoke - W?/wy? wylatuj?cy dym z lufy podczas strzelania, znacznie zmniejsza fps.
hideconsole - Chowa konsole.
hideradar - Chowa radar.
hisound "1" - w??cza najlepsz? jako?? d?wi?ku - 1=22kHz, 0=11kHz. [0-1]
host_framerate "0" - Ustawia "czas/zegar" serwera, ale tylko w SinglePLayer i podczas odgrywania dema, mo?na jej u?ywa? do przewijania.
host_profile "0"- Wy?wietla w konsoli informacje o wszystkich klientach pod??czonych do serwera i o ich pingu. [0-1]
host_speeds "0" - Wy?wietla fps serwera, pingu, statystykach transferu, statystykach renderowania etc. [0-1]
HostMap - Gdy zmieniamy map? komend? "map nazwa_mapy" HostMap jest ustawiona zgodnie z nazw? nowej mapy.
hostname - Ustawia nazw? serwera.
hostport - Ustawia port serwera.
hpkextract <nazwa_pliku> [all|1 idx] - Wypakowuje pliki z pliku .hpk
hpklist <nazwa_pliku> - Lista plików znajduj?cych si? w pliku nazwa_pliku.hpk
hpk_maxsize "1.5" - Ustawia maxymalny rozmiar pliku (MB) custom.hpk przechowuj?cego logo innych graczy. Ustawione na 0 znaczy, ?e nie ma limitu.
hpkremove <nazwa_pliku> <index> - Usuwa pliki z pliku nazwa_pliku.hpk
hpkval <nazwa_pliku> - Sprawdza "stan" danych w pliku nazwa_pliku.hpk
hud_capturemouse "1" - w?/wy? kursor w commandmenu (nie dzia?a w cs 1.6).[0-1]
hud_centerid "0" - Decyduje gdzie ma si? pojawi? nick gracza, przy nacelowaniu na niego: w lewym dolnym rogu-0, czy pod kursorem-1.[0-1]
hud_deathnotice_time "6" - Czas w jakim s? pokazywane informacje o zgonach (te w prawym, górnym rogu).
hud_draw "1" - w?/wy? wy?wietlanie HUD'a (ilo?? pieni?dzy, HP, czasu, radaru, celownika etc).[0-1]
hud_drawhistory_time "5" - Czas w jakim s? wy?wietlane ikony HUD'a, np bronie podczas kupowania.
hud_fastswitch "0" - w?/wy? szybk? zmian? broni bez potrzeby potwierdzania strza?em wyboru.[0-1]
hud_saytext "1" - w?/wy? wy?wietlanie czatu w grze.[0-1]
hud_saytext_internal "1" - w?/wy? wy?wietlanie czatu w grze.[0-1]
hud_saytext_time "5" - Czas w jakim napisy na czacie s? wy?wietlane.[0-1]
hud_takesshots "0" - w?/wy? robienie screena statów przed zmian? mapy.[0-1]
impulse 100 - W??cza latark?.
impulse 201 - Rysuje logo.
invnext - Wybiera nast?pn? bro? na hud'zie.
invprev - Wybiera poprzedni? bro? na hud'zie.
ip localhost - Je?eli nie mo?esz ustanowi? po??czenia, musisz wpisa? w konsoli serwera t? komend? wraz z ip serwera.
ip_clientport - Ustawia port TCP/IP klienta na LAN.
ip_hostport - Ustawia port TCP/IP serwera.
ipx_clientport - Ustawia port IPX klienta na LAN.
ipx_hostport - Ustawia port IPX serwera.
joyadvanced "0" - Ustawione na "1" umo?liwia u?ywanie komend zaczynaj?cych si? od: joyadvaxisX, gdzie "X" jest liter? osi. [0-1] Wi?cej o Joystickach TUTAJ
Joyadvaxisx "0" - Kontroluje odwzorowanie osi X urz?dzeniu wej?ciowemu (zwykle lewa i prawa joysticka) - Zezwala joystickowi na obrót. [0-4]
Joyadvaxisy "0" - Kontroluje odwzorowanie osi Y urz?dzeniu wej?ciowemu (zwykle przód i ty? joysticka) - Zezwala joystickowi na poruszanie sie w przód i ty?. [0-4]
Joyadvaxisz "0" - Kontroluje odwzorowanie osi Z urz?dzeniu wej?ciowemu (zwykle throttle joysticka) - Nie uzywane. [0-4]
Joyadvaxisu "20" - Kontroluje odwzorowanie osi U urz?dzeniu wej?ciowemu (niestandardowa os - Manipulator kulkowy Assassin 3D w lewo i prawo, obrót w WingMan Warrior SpinControl i SpaceOrb) - Ustawia Assassin 3D do wzglednego poruszania sie w lewo i prawo. (Nie auto do?rodkowywanie). [0-20]
Joyadvaxisv "18" - Kontroluje odwzorowanie osi V urz?dzeniu wej?ciowemu (niestandardowa os - Manipulator kulkowy Assassin 3D w przód i ty? oraz odchylenie w SpaceOrb) - Ustawia Assassin 3D do wzglednego, wolnego spogl?dania w gór? i dó? . (Nie auto do?rodkowywanie). [0-20]
Joyforwardsensitivity "-1.0" - Kontroluje predko?? odgórn? lub jak du?y ruch joysticka jest wymagany, aby biec w przódlub w ty? z pe?na predko?ci?.
Joyforwardthreshold "0.15" - Kontroluje stref? neutraln? do poruszania sie w przód i ty?.
joyname "joystick" - Ustawia nazw? joysticka.
Joypitchsensitivity "-0.25" - Kontroluje pr?dko?? lub proporcje, u?ywan? gdy spojrzysz w góre i dó? u?ywaj?c Assassin 3D - Ta opcja pozwoli ci na patrzenie w góre i dó? z k?tem 45 stopni bez zmiany pozycji twojej dloni.
Joypitchthreshold "0.15" - Kontroluje stref? neutraln? dla spogladania w góre i dó?.
Joysidesensitivity "1.0" - Kontroluje pr?dko?? odgórn? lub jak du?y ruch joysticka jest wymagany, aby biec z pe?n? predko?ci? na boki.
Joysidethreshold "0.15" - Kontroluje stref? neutraln? do poruszania sie na boki.
Joyyawsensitivity "-0.5" - Kontroluje pr?dko?? lub proporcje, u?ywana gdy spojrzysz w lewo i prawo u?ywaj?c Assassin 3D - Ta opcja pozwoli ci na patrzenie w lewo i prawo z k?tem 90 stopni bez zmiany pozycji twojej d?oni.
Joyyawthreshold "0.15" - Kontroluje stref? neutraln? dla chodzenia w lewo i prawo.
joywwhack1 "0" - W??cza specjalne krzywe nastrojenia dla joysticka Logitech Wingman Warrior - naprawia problem ze ?rodkowaniem. [0-1]
joywwhack2 "0" - Ustawione na "1" naprawia problem "out of control" (brak kontroli), gdy u?ywasz joysticka do skr?cania lub patrzenia w lewo/prawo. [0-1]
kick "nazwa_gracza" "powód" - Pozwala adminowi na kickowanie graczy. Mo?na wpisa? w konsoli "status" i zamiast nicku_gracza mo?na wpisa? jego numer. Przyk?ad: kick Player Don't Cheat! - Gracz zobaczy: Kicked by Console: Don't cheat.
kill - Pope?niasz samobójstwo.
lastinv - Wyci?ganie ostatnio u?ywanej broni.
lightgamma 2.5 - Ustawia si?? ?wiat?a.
listen - W?/wy? mo?liwo?? pod??czania si? do serwera. [0-1]
listid - Wy?wietla list? zbanowanych graczy na SteamID.
listip - Wy?wietla list? ip graczy zbanowanych.
listdemo nazwa_dema - Wy?wietla w konsoli informacj? o demie nazwa_dema: rozmiar, ilo?? ramek, czas etc.
loadas8bit "0" - Zmniejsza jako?? d?wi?ku (do 8bit). [0-1]
log - Umo?liwia zapisywanie konsoli do pliku. [0-1]
logaddress_add -Ustawia adres i port serwera zdalnego, na którym maj? by? zapisane logi z gry. <ip:port>.
logaddress_del -Usuwa adres i port serwera zdalnego <ip:port>.
logaddress_delall - Usuwa wszystkie adresy zalogowane do listy.
logaddress_list - Wy?wietla wszystkie adresy b?d?ce u?ywane przeza komend?: logaddress.
logsdir logs - Definiuje folder, w którym b?d? zapisywane logi.
lookspring "0" - W?/wy? automatyczne centrowanie obrazu, gdy Mouse Look jest wy??czony (-mlook). Wy??cza te? mo?liwo?? poruszania myszk? do góry i na dó?. Powinno by? ustawione, gdy Mouse Look jest w??czony (+mlook). [0-1]
lookstrafe "0" - Gdy jest w??czone podczas poruszania myszk? na boki zamiast si? obraca? strejfujesz. [0-1]
lservercfgfile "listenserver.cfg"- Ustala config, który jest automatycznie ?adowany, gdy zak?adany Listen serwer.
m_filter "0" - W?/wy? filtrowanie ruchów myszy, wyg?adza to jej ruchy. [0-1]
m_forward "1" - Gdy jest w??czona a MouseLook jest wy??czony (-mlook) przesuwaj?c myszk? do przodu i do ty?u poruszamy si?.
m_pitch "0.022" - Ustawia ratio (mno?nik) dla komendy sensitivity. Odpowiada za o? pionow?. To jest co? jak zoom_sensitivity_ratio. Dzi?ki m_pitch mo?na zmniejszy? sens'a w grze jeszcze bardziej (nawet poni?ej warto?ci "1"). sens * m_pitch = sens rzeczywisty. Je?eli przed warto?? dla m_pitch wpiszemy '-' da nam to odwrócon? o? pionow? tzw InvertMouse. Poza tym m_pitch dziala tez jako loop'er, tzn powtarza jak?? czynno?? mniej wi?cej dwa razy na sekund?.
m_side "0.8" - Ustawia szybko?? z jak? mo?na strafowa? za pomoc? myszki. Musisz mie?: lookstrafe "1" i MouseLook (+mlook).
m_yaw "0.022" - Ustawia ratio (mno?nik) dla komendy sensitivity. Odpowiada za o? poziom?. To jest co? jak zoom_sensitivity_ratio. Je?eli przed warto?? dla m_yaw wpiszemy '-' da nam to odwrócon? o? poziom?.
map - Zmienia map?, podczas zmiany roz??cza wszystkich graczy z serwera, lepiej korzysta? z komendy: "changelevel".
mapchangecfgfile "server.cfg" - Wykonaj ten confg podczas zmiany mapy (np aby przywróci? stare ustawienia).
mapcyclefile "mapcycle.txt" - Plik mapcycle'u serwera zawieraj?cy (kolejno?? rozgrywania map).
max_shells "120" - Ustawia ilo?? ?usek.
max_smokepuffs "120" - Ustawia ilo?? dymków po kulach na ?cianie.
max_queries_sec "0.5" - Ustawia jak cz?sto klient mo?e sprawdza? status serwera (all seeing eye, skrypty www)
max_queries_sec_global "10" - Ustawia jak cz?sto mo?na w sumie sprawdzi? status serwera.
max_queries_window "30" - Ustawia rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapyta?, jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10.
maxplayers - Maksymalna ilo?? graczy, pami?taj, ?e systemy rezerwacji slotów na serwerze zabieraj? przewa?nie 2 sloty.
mcache - Wy?wietla modele/spritesy aktualnie znajduj?ce si? w pami?ci cache, jako pierwsza zawsze jest wypisana mapa.
menuselect "X" - Wybiera pozycje z menu.
messagemode "message" - Wysy?a wiadomo?? do wszystkich na serwie.
messagemode2 "message" - Wysy?a wiadomo?? do graczy z dru?yny.
mp_autokick "1" - w?/wy? banowanie za TK i kickowanie za AFK.[0-1]
mp_autoteambalance "1" - w?/wy? autobalans, tzn wyrównuje na bie??co ilo?? graczy w dru?ynach.[0-1]
mp_buytime "1.5" - Okre?la czas, w którym mo?na kupowa? bronie.[0.25<]
mp_c4timer "45" - Ustawia czas up?ywaj?cy od pod?o?enia bomby do jej wybuchu.[15-90]
mp_chattime "10" - Ustawia czas, w którym gracze mog? pisa? na czacie przed zmian? mapy.[1<]
mp_consistency "1" - Sprawdza podczas pod??czenia do serwera, czy klient nie modyfikowa? swoich d?wi?ków lub modeli (chyba nie sprawdza spritów). Sprawdza tylko wag? tych plików.[0-1]
mp_decals "300" - Ustawia max. ilo?? spritów, decalsów, logo, krwi na ziemi widocznych na ekranie.
mp_fadetoblack "0" - w?/wy? czarny ekran po ?mierci gracza, lecz gracz dalej widzi hud i mo?e czatowa? z innymi.[0-1]
mp_flashlight "0" - w?/wy? mo?liwo?c u?ywania latarki.[0-1]
mp_footsteps "1" - w?/wy? s?yszenie kroków (zarówno swoich jak i przeciwnika).[0-1]
mp_forcecamera "0" - Ustawia mo?liwo?? ogl?dania kogo? w trybie spectator. 0-mo?na ogl?da? wszystkich, 1-mo?esz ogl?da? tylko swoj? dru?yne (nie ma opcji free look), 2-mo?esz ogl?da? tylko z perspektywy pierwszej osoby, 3-mo?esz ogl?da? tylko swoj? dru?yne (dzia?a free look). Ta komenda dzia?a tak samo jak mp_forcechasecam, lecz gdy to tych dwóch komend ustawisz warto?ci ró?ne od 0 to zostanie ustawiona warto?? z mp_forcechasecam. [0-3]
mp_forcechasecam "0" - Ustawia mo?liwo?? ogl?dania kogo? w trybie spectator (patrz mp_forcecamera). [0-3]
mp_fragsleft - Wy?wietla w konsoli liczb? fragów pozosta?? do osi?gni?cia mp_fraglimit (limitu zdobytych fragów, po których zmieni si? mapa), lecz komenda mp_fraglimit nie istnieje w cs 1.6 (wtf?), wi?c nie wiem dlaczego mp_fragsleft jest aktywn? komend?.
mp_freezetime "6" - Ustala czas, podczas którego nie mo?na si? porusza? na pocz?tku ka?dej rundy.[0<]
mp_friendlyfire "0" - w?/wy? friendlyfire, czyli mo?liwo?? zadawania obra?e? graczom ze swojej dru?yny.[0-1]
mp_hostagepenalty "13" - Ustawia ilo?? zak?adników, których mo?esz zabi? zanim serwer ci? kicknie, ustawiona na 0 wy??cza t? komend?.[0<]
mp_kickpercent "0.66" - Procent graczy z jednego teamu potrzebny do kickni?cia jakiego? gracza z serwera podczas vote'owania go.
mp_limitteams "2" - Maxymalna liczba graczy, których mo?e by? wi?cej w jednym teamie ni? w drugim. Ustawiona na 0 wy??cza t? komend?.[0<]
mp_logdetail "0" - Zapisuje na bie??co do katalogu cstrike/logs logi z gry: 1-Rejestruje atakowanie wrogów, 2-Rejestruje atakowanie swojej dru?yny, 3-Rejestruje atakowanie kogokolwiek(opró?z hostów).[0-3]
mp_logecho "1" - w?/wy? logowanie komendy echo z konsoli serwera.[0-1]
mp_logfile "1" - w?/wy? logowanie konsoli serwera do liku.[0-1]
mp_logmessages "1" - w?/wy? logowanie czatu (say'a) do pliku.[0-1]
mp_mapvoteratio "0.66" - Ustawia procent graczy, którzy musz? zag?osowa? na t? sam? map? przed jej zmian?.[0.0-1.0]
mp_maxrounds "0" - Ustawia maxymaln? ilo?? rund granych na danej mapie. 0-wy??cza t? komend?.[0<]
mp_playerid "0" - Okre?la informacje wy?wietlanie przy nacelowaniu na kogo?. 0-wy?wietla wszystkie nicki, 1-Wy?wietla nicki swojej dru?yny i hostów, 2-Nie wy?wietla nic, nawet hostów.[0-2]
mp_roundtime "5" - Ustawia minimalny czas rundy .[1-9]
mp_startmoney "800" - Ustawia stan naszego portfela na pocz?tku mapy i po restarcie.[0-16000]
mp_timeleft "0" - Ustawia czas, który pozosta? do ko?ca mapy, je?eli jest ustawione mp_timelimit. Ustawione na "0" wy??cza t? komend?.[0<]
mp_timelimit "0" - Ustawia czas, po którym zostanie zmieniona mapa. Ustawione na "0" wy??cza t? komend?.[0<]
mp_tkpunish "0" - w?/wy? zabijanie graczy za pope?nione TK(zabicie gracza ze swojej dru?yny).[0-1]
mp_windifference "1" - Ustawia limit wygranych rund, których jedna dru?yna mo?e mie? wi?cej od drugiej,np
mp_windifference "8" T=15:CT=7 = Zmiana mapy). Ustawione na "0" wy??cza t? komend?.[0<]
mp_winlimit "0" - Ustawia limit wygranych rund, po których nast?pi zmiana mapy.[0<]
model "barney" - Ustawia model gracza w HL. Dost?pne modele to: barney, gina, gman, gordon, helmet, hgrunt, recon, robo, scientist, zombie.
motd - Wy?wietla "message of the day" - wiadomo?? dnia.
motdfile motd.txt - Ustawia plik, do wy?wietlania "message of the day".
motd_write - Zapisuje plik motd.
MP3Volume "0.2" - Ustawia g?o?no?c empetrójek.
name "imi?" - Ustawia nazw? gracza.
net_address - S?u?y do okre?lania adresu, gdy masz ListenSerwer (je?li masz wiele adresów IP na przyk?ad).
net_chokeloop "0" - Stosuje przepustowo??/pasmo choke'u do ponownego przes?ania pakietów.
net_graph - W??cza graf wy?wietlaj?cy stan fps, pingu, stanu pakietów etc 0/1/2/3. Wi?cej o net_graphie TU. [0-3]
net_graphpos "0" - Odpowiednio ustawia na lewo, prawo, w centrum graf. [0-2]
net_graphwidth "192" - Ustawia szeroko?? w pikselach (warto?ci ujemne raczej nic ciekawego nie dadz?).
net_log "0" - w?/wy? logowanie "wydarze?" sieciowych do pliku. [0-1]
net_scale "5" - definuje skal? pakietów, domy?lnie 1px to 5 bajtów danych. Zmiana na warto?? 1 zwi?kszy rozmiar (bardziej rozci?gni?ty do góry), warto?ci wi?ksze od 5 sp?aszcz? wykres tylko dla net_graph 2.
net_showdrop "0" - Wy?wietla komunikat w konsoli kiedy "zgubimy" pakiet. Dzia?a zarówno dla klienta jak i serwera. [0-1]
net_showpackets "0" - Wy?wietla ruch przychodz?cych/wychodz?cych pakietów. Dzia?a zarówno dla klienta jak i serwera. [0-1]
noclip - Przechodzisz przez ?ciany, Wymaga sv_cheats "1". [0-1]
nosound "0" - w?/wy? wi?kszo?? d?wi?ków, oprócz takich jak odg?os chodzenia, strza?u. [0-1]
notarget - Wrogowie nie atakuj? Ci?, Wymaga sv_cheats "1". [0-1]
password - Ustawia has?o od serwera, gdy wchodzimy na chroniony has?em serwer (poprzez wyszukiwark? serwerów, a nie przez connect IP).
pausable "0" - w?/wy? mo?liwo?? zatrzymania gry na serwerze.
pause - Zatrzymuje gr?, Wymaga pausable "1".
ping - Wy?wietla ping wszystkich graczy.
pingservers - Od?wierza ping serwerów znajduj?cych si? na li?cie serwerów.
play nazwa_liku - Odtwarza plik .wav
playdemo nazwa_dema - Odgrywa demo.
playvol "9" - Ustawia g?o?no?? d?wi?ków odtwarzanego dema. [0-10]
pointfile nazwa_pliku - Otwiera plik maps\nazwa_pliku.pts.
port "27015" - Ustawia port serwera.
quit - Wychodzi z gry.
r_aliastransadj "100" - Ustala max. odleg?o?? obiektów renderowanych, (nie dzia?a w cs). [SOFT]
r_aliastransbase "200" - Ustala max. odleg?o?? obiektów renderowanych, (nie dzia?a w cs). [SOFT]
r_ambient_b "0" - Sztucznie zmienia aktualne ?wiat?o w kierunku b??kitu. [SOFT,SPM 0-255]
r_ambient_g "0" - Sztucznie zmienia aktualne ?wiat?o w kierunku zieleni. [SOFT,SPM 0-255]
r_ambient_r "0" - Sztucznie zmienia aktualne ?wiat?o w kierunku czerwieni. [SOFT,SPM 0-255]
r_decals "4096" - Ustawia max. ilo?? spritów, decalsów, logo, krwi na ziemi widocznych na ekranie. To nie to samo co mp_decals. Resetowana do warto?ci mp_decals podczas pod??czania do serwera.[OpenGL,D3D 0<]
r_detailtextures "0" - w?/wy? bardziej detaliczne textury.[OpenGL 0-1]
r_drawentities "1" - Kontroluje wy?wietlanie przedmiotów, modeli, spritów - Dzia?a tylko na Software mode. 0-Nie wy?wietla nic oprócz tekstur i HUD'a, 1-Wy?wietla wszystko normalnie, 2-Wy?wietla wszystko normalnie, oprócz spritów, modeli broni i postaci(sk?adaj? si? one z wielu bia?ych boxów/wielok?tów, nie wid?? niektórych modeli: wyrzucony granat, le??ca bro? na ziemi), 3-wy?wietla wszystko normalnie oprócz spritów, modeli broni i postaci(bardziej proste boxy, jest ich mniej mniej ni? przy warto?ci "2", nie s? ju? tylko bia?e), 4-wy?wietla wszystko normalnie oprócz spritów, modeli broni i postaci(s? one bardziej skompllikowane i boxów jest wi?cej ni? przy warto?ci "3", s? bardziej kolorowe), 5-Dla ka?dej broni jest jeden, indywidualny box/wielok?t.[0-5]
r_drawflat "0" - Ustawione na 1 pokazuje jak silnik gry dzieli rysowane powierzchnie.[SOFT,SPM 0-1]
r_draworder "0" - w?/wy? mo?liwo?? "widzenia przez ?ciany", pokazuje co jest obliczane poprzez ?ciany(nie wiem po co to).[SOFT,SPM 0-1]
r_drawviewmodel "1"- w?/wy? widok broni na u?amek sekundy, aby wy??czy? widok broni na d?u?ej wpisz: alias m_pitch "r_drawviewmodel 0".[0-1]
r_dspeeds "0" - w?/wy? wy?wietlanie w konsoli statystyk szybko?ci renderowania obiektów. Pierwsza liczba to czas w ms jaki silnik gry potrzebuje na wyrysowanie ramki obrazu, (potrzebuje developer "1").[SOFT 0-1]
r_dynamic "1" - w?/wy? dynamiczne o?wietlenie, ?wiec?ce obiekty rzucaj? ?wiat?o na inne obiekty/?ciany tworz?c projekce, np. rakiety w HL.[OpenGL,D3D 0-1]
r_fullbright "0" - Ustawione na 1 renderuje wszystkie tekstury bez ?adnej dynamiki cienie/?wiat?o, dostajemy wtedy tak bia?e tekstury, ?e nawet ?wiat?o latarki jest niewidoczne. 2-renderowanie metod? lightmap, a wszystkie modele s? cieniowane metod? Gourauda. 3-renderowanie metod? lightmap. 4-To samo co przy warto?ci "3". lecz pokazuje tak?e "mip level" ka?dej powierzchni wzgl?dem gracza. [SOFT,SPM 0-4]
r_glowshellfreq "2.2" - Ustawia cz?stotliwo?? ?a?enia si?/?wiecenia modeli graczy sterownaych przez pluginy serwera, np. ?wiecenie gracza podczas odradzania si? w deathamtchu, ?wiecenie gracza na ró?owo za TA/TK.
r_graphheight "10" - Ustawia wysoko?? graphu ustawianego komend? r_timegraph. [SOFT]
r_lightmap "D3D=0"/SOFT="-1" - W D3D ustawiona na "1" lub "-1" daje efekt bia?ych ?cian, a w Software ustawiona na "1" usuwa ?wiat?a, jasne jest jedynie niebo. [SOFT/D3D "-1"-"1"]
r_lightstyle "-1" - Ustawiona na "1" usuwa wszystie ?wiat?a na mapie, wida? tylko innych graczy i niebo. [SOFT "-1"-"1"]
r_luminance "0" - Ustawiona na "1" sprawia, ?e ca?a mapa luminuje na zielono/niebiesko. [0-1]
r_maxedges "7200" - Ustawia maxymaln? liczb? kraw?dzi p?aszczyzn/powierzchni przeznaczonych do renderowania. [SOFT 7200<]
r_maxsurfs "2000" - Ustawia maxymaln? liczb? p?aszczyzn/powierzchni przeznaczonych do renderowania. [SOFT 2000<]
r_mirroralpha "1" - w?/wy? refleksyjne (odbijaj?ce, odblaskowe) tekstury. Nie dzia?a gdy? sprawia?o jakie? problemy z renderowaniem. [0-1]
r_mmx "0" - w?/wy? wsparcie dla technologii MMX procesorów. [0-1]
r_norefresh "0" - w?/wy? od?wie?anie ?wiata i HUD'a. [OpenGL/D3D 0-1]
r_novis "0" - Ustawione na 0 renderuje tylko te obiekty, które mog? by? widoczne z okre?lonych punktów mapy. Ustawione na 1 renderuje wszystko bez znaczenia gdzie dane miejsce le?y na mapie. Ustawione na 0 przuspiesza znacznie proces renderowania. [OpenGL/D3D 0-1]
r_numedges "0" - w?/wy? wy?wietlanie w konsoli na bie??co liczby kraw?dzi widocznych na ekranie. Pierwsza liczba oznacza aktualnie renderowane kraw?dzie, Druga liczba to max. liczba kraw?dzi, które silnik mo?e narysowa? na ekranie (jest ograniczona przez r_maxedgesvariable), Ostatnia liczba oznacza liczb? wszystkich widocznych kraw?dzi z danej cz??ci mapy zgodnie z danymi VIS dla danej mapy. Pierwsza liczba musi by? równa, lub mniejsza od trzeciej liczby, gdy? silnik gry "ucina" kraw?dzie, które s? "przykryte", b?d? si? pokrywaj? i nie mog? by? normalnie widoczne. [SOFT 0-1]
r_numsurfs "0" - w?/wy? wy?wietlanie w konsoli na bie??co liczby p?aszczyzn widocznych na ekranie. Pierwsza liczba to powierzchnie, które s? aktualnie renderowane, Druga liczba to max. liczba p?aszczyzn, które silnik mo?e narysowa? na ekranie (jest ograniczona przez r_maxsurfs), Ostatnia liczba oznacza liczb? wszystkich widocznych p?aszczyzn z danej cz??ci mapy zgodnie z danymi VIS dla danej mapy. [SOFT 0-1]
r_polymodelstats "0" - w?/wy? wy?wietlanie w konsoli na bie??co liczby modeli widocznych na poszczegó?nych ramkach obrazu (pierwszym modelem jest zawsze bro? gracza). Je?eli liczba przekroczy 64, niektóre modele mog? nie zosta? renderowane i nie zostan? wy?wietlone. [SOFT,SPM 0-1]
r_reportedgeout "1" - w?/wy? wy?wietlanie w konsoli na bie??co liczby kraw?dzi niewy?wietlanych aktualnie na ekranie (musisz mie? developer 1). [SOF 0-1]
r_reportsurfout "1" - w?/wy? wy?wietlanie w konsoli na bie??co liczby p?aszczyzn niewy?wietlanych aktualnie na ekranie (musisz mie? developer 1). [SOFT 0-1]
r_speeds "0" - Jest u?ywana jako miara wydajno?ci mapy przez mapperów. Wy?wietla w konsoli na bie??co liczb? fps'ów, opó?nienie w wy?wietlaniu, warto?? wpoly i warto?? epoly.
r_timegraph "0" - w?/wy? wy?wietlanie pod "czasem/zegarem" graphu od fps'ów. [SOFT 0-1]
r_traceglow "0" - Ustawiona na "1" uniemo?liwia widzenie ?wietlnych projekcji robionych bytem env_glow, i niektórych eksplozji spritów poprzez modele ludzi (np. zak?adników w cs, naukowców i potworów w HL), kiedy ich ?ród?o jest za wspomnianymi modelami. [0-1]
r_wadtextures "0" - Decyduje, czy gra ma korzysta? z za??czonych plików .wad, czy nie. [0-1]
r_wateralpha "1" - Ustawione na 1 w??cza alpha-blendowanie, czyli stopie? przejrzysto?ci wody. Ustawione na "0" pozwala widzie? co jest pod powierzchni? wody (musisz mie? r_novis "1"). [OpenGL/D3D 0-1]
r_waterwarp "1" - Ustawione na "0" wy??cza efekt falowania, gdy jeste?my pod wod?, zwi?ksza te? przejrzysto?? wody. [SOFT 0-1]
radio1 - Otwiera menu radia pierwszego
radio2 - Otwiera menu radia drugiego
radio3 - Otwiera menu radia trzeciego
rate - Ustawia maksymalny limit bajtów odebranych przez ciebie jaie przychodza do serwera. [1000-25000]
rcon - Polecenie, które musimy wpisa? przed komend?, by u?y? konsoli rcon, np rcon sv_restartround "1". Wi?cej o rcon'ie TU
rcon_address - Ustawia ip serwera do którego chcesz sie pod??czy? rcon'em, je?li puste - jest to numer ip do którego jeste? pod??czony aktualnie w czasie gry, inaczej trzeba poda?.
rcon_password -Ustawia haslo rcon
rcon_port- Ustawia port serwera do którego chcesz sie pod??czy? rcon'em, je?li puste - jest to port do którego jeste? pod??czony aktualnie w czasie gry, inaczej trzeba poda?.
rebuy - Kupuje poprzedni ekwipunek i bro?.
reconnect - Jeszcze raz pod??cza si? do serwera.
record nazwa_dema - Nagrywa demo.
reload - Prze?adowuje aktualn? map?.
removedemo - Usuwa demo.
removeid - Usuwa ID z pliku banned.cfg.
removeip - Usuwa IP z pliku listip.cfg.
restart - Resetuje map?.
retry - Ponowne po??czenie do serwera
room_type - Mapperzy u?ywaj? tego by robi? echo na mapach. Zmienia si? automatycznie, gdy gracz wejdzie w stref?, gdzie jest u?yty byt env_sound. [0-28]
cz.2
s_2dvolume "1" - Ustawia maxymaln? g?o?no??, z któr? mog? by? odgrywane d?wi?ki 2D. ["0"-"1.0"]
s_a3d "0" - w?/wy? wsparcie dla technologii A3D. [0-1]
s_automax_distance "30" - Ustawia maxymalny dystans, który d?wi?k mo?e przeby?. [s_automin_distance <]
s_automin_distance "2" - Ustawia minimalny dystans, który d?wi?k mo?e przeby?. [0-s_automax_distance]
s_bloat "2.0" wspó?czynnik dla wielok?tów tylko w A3D 2.0. Efektywnie skaluje wielok?ty poprzez okre?lon? liczb?. Mo?na tym zape?ni? luk? zostawion? przez nierenderowane, ma?e wielok?ty.
s_buffersize "65536" - Ustawia bufer w bajtach dla d?wi?ków.
s_disable_a3d - Wy??cza wsparcie dla technologii A3D. [0-1]
s_distance "60" - Ustawia ratio/mno?nik dla jednostek w grze i metrów. Ma wp?yw na szybko??, pozycje i dystans d?wi?ku. Wy?sze warto?ci sprawiaj?, ?e s?yszymy wszystko bli?ej.
s_doppler "0.0" - Ustawia w grze efekt Dopplera.[0-10]
s_enable_a3d - W??cza wsparcie dla technologi A3D. [0-1]
s_eax - W??cza wsparcie dla technologii EAX. [0-1]
s_geometry "0" - w?/wy? renderowanie geometryczne tylko w A3
s_max_distance "1000" - Okre?la dystans w metrach, na którym g?o?no?? jest minimalna. Np. je?li jest ustawione na 3m, wówczas g?o?no?? b?dzie najwy?sza na odleg?o?ci 3 m i poni?ej, i po?owa g?o?no?ci na odleg?o?ci 6 m. [s_min_distance<]
s_min_distance "5"- Okre?la dystans, na którym g?o?no?? jest wyciszona (mute). Gdy d?wi?k jest wyciszony zwalnia tak?e obci??enie CPU, chyba ?e u?ywasz miksowania hardwarowego.
s_numpolys "200" - Okre?la maxymaln? liczb? wielok?tów przeznaczonych do renderowania. A3D 2.0 only. Ustawienie tej komendy to to samo co utawienie 's_geometry 0'. [0<]
s_occfactor "0.250" - Ustawia absorpcj? poziomu nat??enia d?wi?ku z za ?cian. [0-1.0]
s_occlude "0" - w?/wy? efekt okluzji, czyli odwzorowanie d?wi?ku przechodz?cego przez przeszkod? sta??. Tylko w A3D 2.0.[0-1]
s_polysize - Okre?la najmniejsz? powierzchni? wielok?tu, która ma by? renderowana dla efektu okluzji. Im wy?sza warto?? tym lepsza jako?? renderowania, ale wi?ksze zu?ycie CPU. [0 <]
s_refdelay "4"- Okre?la opó?nienie pomi?dzy ?ród?em d?wi?ku, a jego najbli?szym odbiciem tylko w A3D 2.0 - Im wy?sza warto?? tym wi?ksza ró?nica pomi?dzy d?wi?kiem ?ród?owym, a odbiciem. [0-100]
s_refgain "0.4" -Ustawia przyrost/powi?kszenie poszczególnego odbicia. W miar? wzrastania dystansu wysoka cz?stotliwo?? jest filtrowana[/b] i g?o?no?? d?wi?ku maleje. Tylko w A3D 2.0 .[0-10]
s_reflect "1" - W??cza odbicia d?wi?ku (echo), tylko w A3D 2.0. [0-1]
s_reverb "1" - w??cza odbicia, sztuczne imitacje pog?osu pomieszcze?. [0-1]
s_rolloff "1.0" - Okre?la poziom g?o?no?ci podlegaj?cy wp?ywowi dystansu mi?dzy d?wi?kiem, a s?uchaczem. Mo?e by? w zakresie 0.0 (brak rolloff) do 10.0. Warto?? 1.0 oznacza, ?e efekt jest realistyczny.
s_show "0" - w?/wy? wy?wietlanie po prawej stronie ekranu aktualnie odgrywanych d?wi?ków. [0-1]
s_usepvs "1" - W??cza lub wy??cza, tablice operacyjne PVS (oblicza list? obiektów widocznych w zale?no?ci od pozycji gracza).
s_verbwet "0.25"- Kontroluje mokry/suchy mix odbi? d?wi?ku. Im wy?sza warto?? tym bardziej "mokre" odbicia. Tylko w A3D. [0-1.0]
say "wiadomo??" - Wysy?a wiadomo?? do ka?dego na serwie.
say_team "wiadomo??" - Wysy?a wiadomo?? do ka?dego z dru?yny.
scr_centertime "2" - Ustawia czas w sekundach, przez który b?d? wy?wietlane ?ó?te informacje na ?rodku ekranu, typu: "Terrorists Win!", "You injured a Hostage"
screenshot - Robi screena gry, to samo co snapshot.
sensitivity - Ustawia czu?o?? myszki.
servercfgfile server.cfg - Ustawia config, który b?dzie automatycznie za?adowany, gdy za?o?ymy serwer dedykowany.
serverinfo - Wy?wietla informacje o serwerze.
setdemoinfo - Dodaje informacje do dema.
setinfo "dm" "1" -W?/wy? wy?wietlanie info o mapie.
setinfo "lefthand" "0" - W?/wy? wy?wietlanie broni w lewej r?ce.
setinfo "ah" "1" - W?/wy? atutomatyczne podpowiedzi (Autohelp): place bomb on c4 spot, you have the bomb find the target zone or drop c4 to another terrorist etc.
setinfo "vgui_menus" "1" - Zmienia menu kupowania i dru?yn."1"- menu obrazkowe, "0"- menu tekstowe.
setinfo "_vgui_menus" "1" - Podobnie jak wcze?niejsze.
[b]setinfo "_ah" "1" Podobnie jak autohelp, ale w poprzednich wersjach cs.
setinfo "_pw" "has?o" - Ustawia has?o od jednego serwera.
setinfo "friends" "0" - Pokazuje przyjació? w grze chodzi chyba o fragi tp.
setinfo "ghosts" "0" - W?/wy? uaktualnianie inforMacji o obserwatorach.
setmaster - Ustawia IP dla Master serwer.
showpause - Ustawiona na "1" pokazuje na HUD'zie ikon? przedstawiaj?c? stan gry tzn, czy gra jest spauzowana, czy nie. [0-1]
shutdownserver - Wy??cza serwer.
sizedown - Zmniejsza rozmiar ekranu, zwi?ksza fps.
sizeup - Zwi?ksza rozmiar ekranu, zmniejsza fps
slist - Wyszukuje i wy?wietla w konsoli list? serwerów w sieci lokalnej.
slot "X" - Wybiera slot, (zamiast "X" wstaw cyfr? 1-10).
snapshot - Robi zdj?cie z gry.
snd_noextraupdate "0" - Gdy jest w??czona niepozwala na aktualizacj? plików d?wi?kowych podczas renderowania potencjalnie "wolniejszej" akcji (zabieraj?cej wi?cej fps).
snd_show "0" - Wy?wietla w konsoli informacje o d?wi?kach, które s? aktualnie odgrywane, a które nie. [0-1]
speak - Mówi wpisane s?owo (tylko s?owa z pliku pak0.pak w sound/vox).
soundinfo - Wy?wietla informacje o: kana?ach stereo, samplach, szybko?ci DMA i kana?ach d?wi?ku.
soundlist - Wy?wietla list? wszystkich za?adowanych plików.
spec_autodirector "1" - Blokuje kamer? w trybie spectator, na kamerze "chase cam", nie mo?na wtedy rusza? myszk?.
spec_autodirector_internal "1" - Blokuje myszk? w trybie spectator, na kamerze "chase cam".
spec_decal - komentator HLTV sprejuje proxy custom decal - logo
spec_drawcone "1" - Pokazuje te pomara?czowe sto?ki/trójk?ty w trybie spectator, na kamerze "overview" wskazuj?ce, w któr? stron? patrzy si? obserwowany gracz.
spec_drawcone_internal "1" - Pokazuje te pomara?czowe sto?ki/trójk?ty w trybie spectator, na kamerze "overview" wskazuj?ce, w któr? stron? patrzy si? obserwowany gracz.
spec_drawnames "1" - Pokazuje nicki graczy w trybie spectator, na kamerze "overview"
spec_drawnames_internal "1" - Pokazuje nicki graczy w trybie spectator, na kamerze "overview"
spec_drawstatus "1" - Pokazuje status gry (nazw? mapy, czas) w prawym górnym rogu ekranu.
spec_drawstatus_internal "1" - Pokazuje status gry (nazw? mapy, czas) w prawym górnym rogu ekranu. Komenda nie dzia?a odk?d jest Steam.
spec_help - pokazuje ekran pomocy
spec_menu - otwiera menu widza/obserwatora
spec_mode <1-6> [<0-4>] - ustawia g?ówny widok, drugi parametr kontroluje PIP, nie wszystkie kombinacje dzia?aj?
spec_mode_internal "1" - Ustawia pierwsz? kamer?, któr? b?dziesz mia? ustawion? zaraz po wej?ciu do trybu spectator, lub jak ci? zabij?. Zmienia si? automatycznie, gdy naciskasz spacj?, ctrl lub komend? "spec_mode" w trybie spectator. Warto?? musisz ustawi? przed wej?ciem na serwer, ?eby dzia?a?a. 1-Zablokowana "Chase Cam", 2-Wolna "Chase Cam", 3-"Free Look", 4-"First Person", 5-"Free Map Overview", 6-"Chase Map Overview".
spec_pip "0" - Ustawia w trybie spectator ten ma?y, kwadratowy ekran (Picture-in-Picture). 0-Wy??czony, 1-"Chase Cam" gracza, 2-"First Person", 3-"Chase Map Overview" (Oddalony), 4-"Chase Map Overview" (przybli?ony), 5-Zbugowany tryb, pokazuje na ma?ym ekranie wszystkie spritesy z trybu overview, tzn: pomara?czowe sto?ki, nicki graczy, czerwone kó?ka znacz?ce pozycj? gracza etc.
spec_scoreboard "0" - W?/wy? tabel? w trybie spectator.
spec_toggleinset - Zmienia tryb w Picture-in-Picture.
startdemos - Odtwarza dema z p?tl?, tzn jedno po drugim.
startmovie nazwa_pliku - Odtwarza plik wideo.
status - Wy?wietla w konsoli info o liczbnie graczy, ID, pingu, fragach, nicku etc.
stop - Ko?czy nagrywa? demo.
stopdemo - Zatrzymuje odtwarzane demo.
stopsound - wycisza d?wi?ki na mapie.
suitvolume - Ustawia w grze g?osno?? przedmiotów HEV, np podnoszenia apteczek.
sv_accelerate "5" - Ustawia szybko?? przyspieszenia. W cs jest zablokowana na warto?ci "5". W HL nie jest zablokowana, a default to "10". [5]
sv_aim "0" - W??cza Auto-Aim, tzn, ?e celownik jest zablokowany na okre?lonej wysoko?ci, a rusza? nim mo?na tylko na boki. Dzia?a tylko w HL, na serwerze musi by? sv_cheats "1". [0-1]
sv_airaccelerate "10" - Ustawia szybko?? przyspieszenia w powietrzu. Na surf_mapach standard to "100". [0<]
sv_airmove "1" - w?/wy? mo?liwo?? poruszania si? w powietrzu. [0-1]
sv_allowdownload "1" - Pozwala klientowi pobiera? pliki z serwera (modele, spraye, soundy). [0-1]
sv_allowupload "1" - Pozwala serwerowi pobiera? pliki od klienta (modele, spraye, soundy). [0-1]
sv_alltalk "0" - w?/wy? mo?liwo?? rozmawiania przez mikrofon martwych gracza\y z ?ywymi, jak i porozumiewanie si? graczy z ró?nych teamów. [0-1]
sv_bounce "1" - Ustawia mno?nik "odbijania si?", dla fizycznie symulowanych kolizji objektów.
sv_cheats "0" - w?/wy? mo?liwo?? u?ywania "niedozwolonych" komend/kodów podczas gry. [0-1]
sv_clienttrace "1" - Ustawia co? jakby Hitboxy, czyli nawet jak nie nacelowujesz na kogo? to mo?esz w niego trafi? (musi by? sv_cheats "1"). Teraz warto?? komendy jest zablokowana i nie da si? jej zmieni?. [1]
sv_contact - Jest u?ywana do ustawiania meila w?a?ciciela serwera, np. sv_contact [link widoczny dla zalogowanych].
sv_downloadurl - Dzi?ki tej komendzie klient mo?e pobiera? pliki przez HTTP (znacznie szybciej) ni? standardowo z serwera. ustaw "" ?eby powróci? do normalnego trybu pobierania.
sv_enableoldqueries "0" - w?/wy? wsparcie dla starych zapyta? serwera (dzi?ki tej komendzie mo?esz u?ywa? HL1 Engine Master Server Query Protocol). [0-1]
sv_failuretime "0.5" - Ustawia czas, po up?yni?ciu którego serwer bez otrzymnia ?adnego pakietu od klienta przestanie te? wysy?a? do niego danych, do czasu a? klient znów wy?le pakiet danych. [0<]
sv_filetransfercompression "1" - w?/wy? pakowanie i wysy?anie spakowanych plików do klienta. [0-1]
sv_filterban "1" - nie wpu?ci na serwer zbanowanych osób. Ustawienie na "0" powoduje, ?e wszyscy byliby zbanowani na IP, ale ich ip nie b?dzie w banli?cie. [0-1]
sv_friction "4" - Ustawia tarcie/po?lizg pod?o?a. Jest zablokowane w cs na warto?ci "4". [4]
sv_gravity "800" - Ustawia grawitacj? na serwerze. Przy warto?ci "0" nie mo?na skaka?, a przy "12000" nie mo?na skaka?. Przy ujemnych warto?ciach jest efekt jak przy warto?ci "0", ale mo?na o wiele szybciej skaka?. [<12000]
sv_instancedbaseline "1" - w?/wy? mo?liwo?? tworzenia przez serwer przypadkowych "stanów wyj?ciowych" (dla rzeczy takich jak granaty, etc), które nie maj? dobrych "stanów wyj?ciowych" gdy? nie s? one umiejscowione w .map pliku. [0-1]
sv_lan "0" - W??cza mo?liwo?? za?o?enia serwera wy??cznie w sieci LAN. [0-1]
sv_lan_rate "20000" - Ustawia rate, które b?dzie ustawione u wszystkich na serwerze LAN (musi by? sv_lan "1"). Je?eli sv_lan_rate< 1001, to wtedy sv_lan_rate zostanie zignorowana, a u klienta zostanie ustawiona jego warto?? "rate". [1001>20000]
sv_logbans "0" - w?/wy? rejestrowanie banów. [0-1]
sv_logblocks "0" - w?/wy? logowanie blokowanych prób zmiany zastrze?onych warto?ci zmiennych. [0-1]
sv_log_onefile "0" - Decyduje, czy ma by? jeden welki plik z logami, czy ma si? tworzy? nowy co ka?d? map?. [0-1]
sv_log_singleplayer "0" - w?/wy? mo?liwo?? zapisywania logów w osobnych plikach z Single Player Mode. [0-1]
sv_logrelay "1" - w?/wy? logowanie podl?cze? hltv relay proxy. [0-1]
sv_maxrate "0" - Ustawia limit bajtów na sekund?, które serwer mo?e wys?a? do klienta. [1000>20000]
sv_maxspeed "320" - Ustawia maxymaln? szybko?? graczy. W cs nie ma ró?nicy powy?ej "260", gdy? przy standardowych komendach z tak? pr?dko?ci? biega si? ze Scoutem (najszybciej). [1<]
sv_maxunlag "0.5" - Ustawia maxymalny czas w sekundach, przeznaczony na kompensacja lagów. Musisz mie? sv_unlag "1".
sv_maxupdaterate "30" - Ustawia maxymaln? warto?? jak? klient mo?e ustawi? w cl_updaterate. [10<]
sv_maxvelocity "2000" - Ustawia maxymaln? szybko?? dla ka?dego poruszaj?cego si? obiektu.
sv_minrate "0" - Ustawia minimaln? warto?? Bajtów na sekund? jak? serwer mo?e wys?a? do ka?dego klienta z osobna. [1000>20000]
sv_minupdaterate "10" - Ustawia minimaln? warto?? jak? klient mo?e ustawi? w cl_updaterate. [10<]
sv_newunit "0" - U?ywana do czyszczenia plików z zapisanym stanem gry (save) z poprzednich leveli, utrzymuj?c jaknajmniejszy rozmiar pliku. U?ywana w HL SPM. [SPM 0-1]
sv_password - Ustawia has?o na serwerze.
sv_proxies "1" - Ustawia liczb? HLTV Proxy, które mog? pod??czy? si? do serwera (jedno zajmuje jeden slot).
sv_rcon_banpenalty "1" - Czas w minutach, na który dostajemy Bana (na IP) za zbyt wiele prób b??dnego zalogowania si? do konsoli RCON.
sv_rcon_maxfailures "10" - Ustawia ilo?? razy, które mo?na próbowa? si? b??dnie zalogowa? do konsoli RCON w czasie ustawionym w sv_rcon_minfailuretime przed dostaniem bana.
sv_rcon_minfailuretime "30" - Ustawia czas w którym sprawdzane s? b??dne próby logowania do konsoli RCON.
sv_region "-1" - Ustawia region ?wiata, w którym znajduje si? serwer (korzystaj? z tego Filtry w ustawieniach wyszukiwarki serwerów). 0-Eastcoast, 1-Westcoast, 2-Ameryka P?d, 3-Europa, 4-Azja, 5-Australia, 6-Middle east, 7-Afryka, 255-?wiat.
sv_restart "0" - Ustala czas w sekundach, po jakim resetuje si? mapa (resetuje: czas, fragi, deady, kas? etc). To to samo co sv_restartround.
sv_restartround "0" - Ustala czas w sekundach, po jakim resetuje si? mapa (resetuje: czas, fragi, deady, kas? etc). To to samo co sv_restart.
sv_send_logos "1" - w?/wy? mo?liwo?? wysy?ania logo graczy (sprej na ?cianie). [0-1]
sv_send_resources "1" - w?/wy? mo?liwo?? pobrania listy wymaganych plików potrzebnych do gry na mapie. Na serwerze musi by? te? sv_allowdownload "1". [0-1]
sv_skycolor_b "0" - Zmienia kolor nieba w kierunku b??kitu. [0-255]
sv_skycolor_g "0" - Zmienia kolor nieba w kierunku zieleni. [0-255]
sv_skycolor_r "0" - Zmienia kolor nieba w kierunku czerwieni. [0-255]
sv_skyname "desert" - Ustawia rodzaj nieba, us
Post został pochwalony 0 razy
|
|